Tomasz Kuczek

PhD

Contact:
Cracow University of Technology
Faculty of Mechanical Engineering
Institute of Rail Vehicles
31-864 Krakow, Al. Jana Pawla II 37
Tel: (+48) 12 628 37 67
Fax: (+48) 12 628 33 11
E-mail:
tomasz.kuczek@mech.pk.edu.pl
Facebook:

https://www.facebook.com/tomasz.kuczek.7
LinkedIn:
http://pl.linkedin.com/pub/tomasz-kuczek/2b/86b/b64
ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Tomasz_Kuczek

Curriculum vitae

WORK EXPERIENCE

Oct 2015 - Feb 2016, Cooperative Associate, CERN

2009 - present, Assistant Professor (PhD), Cracow University of Technology
2004 - 2009, Research Fellow (MSc), Cracow University of Technology
2005 - 2009, Ansys WB Trainer,Cracow University of Technology, Ansys WB Courses for students
2003 - present, Catia V5 Trainer, Cracow University of Technology, Catia V5 Courses for students
2003 - 2010, Modernisation of Rail Vehicles, Catia V5 Design/Autocad Design

EDUCATION

2004 - 2009, Mechanics, Design of Machines, Rail Vehicles - PhD,
Cracow University of Technology, Mechanical Department
1999 - 2004, Mechanics, Design of Machines Design and Control of Machines - MSc,
Cracow University of Technology, Mechanical Department,

ADDITIONAL COURSES

ANSYS - Heat Transfer
ANSYS - Nonlinear Analysis / Contact
ANSYS - Introduction to FEM
LS-DYNA - Introduction to nonlinear analysis in FEM
nCODE - Introduction to fatigue analysis
MSC ADAMS - Introduction to MBS
CATIA V5 - Designing in Catia V5 / Basic / Intermediate / Advanced Course
SolidWorks - Designing in SolidWorks
Siemens NX 6 - CAD 3 Course
3D Studio Max - Basic Course
MSC Simdesigner
Mathematica / Mathcad
Latex

Publications

Google Scholar Index
18. Kuczek T., Szachniewicz B.: (2015). "Topology optimisation of railcar composite structure”,
International Journal of Heavy Vehicle Systems 22 (4), 375-385

17. Kuczek T. (2015). “Application of manufacturing constraints to structural optimization of thin walled structures”,
Engineering Optimization, Taylor & Francis, London, DOI: 10.1080/0305215X.2015.1017350,
16. Kuczek T. (2015). “Problematyka doboru parametrów geometrycznych sprzęgieł stosowanych w układach napędowych lokomotyw”,
Monografia / Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki. Mechanika.Wydawnictwo PK, ISSN 0860-097X
15. Kuczek T. (2014). “Application of topological constraints to structural optimization of thin walled structures”,
Recent Advances in Computational Mechanics - Lodygowski, Rakowski & Litewka (Eds),
2014 Taylor & Francis Group, London, ISBN 978-1-138-02482-3
14. Mrzyglod M., Kuczek T.: (2014). Uniform Crashworthiness Optimization of Car Body for High-Speed Trains”,
Structural and Multidisciplinary Optimization, Volume 49, Issue 2, pp 327-336
13. Kuczek T. (2012). "Algorytm doboru parametrów geometrycznych sprzęgła odsuwnego do układu napędowego lokomotywy."
Wydawnictwo IPS. Pojazdy Szynowe 1/2012.
12. Mrzygłód M., Kuczek T.: (2011). "Optymalizacja konstrukcji wagonu pociągu dużych prędkości
w celu zwiększenia bezpieczeństwa pasywnego”,

VIII Międzynarodowa Konferencja: Quality, Safety and Ecology in Transport, Kraków, Polska
11. Mrzygłód M., Kuczek T.: (2011). "Crashworthiness Optimization of Car Body for High-Speed Trains."
Proceedings of the 9th World Congress on Structural and Multidisciplinary Optimization,
International Society for Structural and Multidisciplinary Optimization, Shizuoka, Japan.
10. Grzyb A., Kuczek T. (2011). "Porównanie skuteczności wybranych dwu metod optymalizacji."
Pomiary Automatyka Kontrola nr 11: 1421-1424.
9. Kuczek T.: „Algorytm doboru parametrów geometrycznych sprzęgła odsuwnego do układu napędowego lokomotywy”,
Konferencja Naukowa „Pojazdy Szynowe 2010”, Targanice k/Andrychowa, 2010
8. Grzyb A., Kuczek T.: „Algorytm doboru parametrów geometrycznych sprzęgła typu Alsthom do układu napędowego lokomotywy",
Konferencja Naukowa „PTSK 2008”, Białystok, 2009
7. Grzyb A., Kuczek T.: „Badanie kinematyki sprzęgła odsuwnego typu Alsthom z uwzględnieniem podatności przegubów”,
Konferencja Naukowa „Pojazdy Szynowe 2008”, Katowice - Ustroń, 2008
6. Grzyb A., Kuczek T.: „Symulacja komputerowa kinematyki sprzęgła odsuwnego typu Oerlikon z uwzględnieniem podatności przegubów”,
Symulacja w Badaniach i Rozwoju, XV Warsztaty Naukowe PTSK, Zakopane, 2008
5. Grzyb A., Kuczek T.: „Symulacja komputerowa kinematyki sprzęgła odsuwnego z uwzględnieniem podatności przegubów”,
Symulacja w Badaniach i Rozwoju, XIV Warsztaty Naukowe PTSK, Krynica Zdrój, 2007
4. Grzyb A., Kuczek T.: „Porównanie skuteczności działania algorytmu roju cząstek oraz algorytmu ekstrapolacyjnego”,
Konferencja – Doktoranci Gospodarce 2006, Sarbinowo, 2006
3. Grzyb A., Kuczek T.: „Symulacja komputerowa kinematyki sprzęgieł odsuwnych z wykorzystaniem pakietów
Mathematica Mechanical Systems oraz MSC Adams/View”,

Symulacja w Badaniach i Rozwoju, XIII Warsztaty Naukowe PTSK, Kazimierz Dolny, 2006
2. Grzyb A., Kuczek T.: „Porównanie skuteczności wybranych dwu metod optymalizacyjnych”,
Symulacja w Badaniach i Rozwoju, XII Warsztaty Naukowe PTSK, Sarbinowo, 2005
1. Kuczek T., Mrzygłód M.: “Zastosowanie nowoczesnych narzędzi projektowania ergonomii do optymalnego kształtowania kabiny maszynisty lokomotywy”,
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „TRANSMEC ”, Katowice – Ustroń, 2003.