W październiku 2009 Spółka firma NEWAG S.A. wykonała przy współpracy z IPSz PK czwarty egzemplarz lokomotywy z przeznaczeniem dla przedsiębiorstwa PKP CARGO S.A. z oznaczeniem SM42 1201 (6Dg/A).
W porównaniu do poprzedniej wersji (6Dg) uległ zmianie między innymi design zewnętrzny lokomotywy, dostosowany do aktualnie panujących trendów, drobne zmiany w wyposażeniu i rozmieszczeniu urządzeń.
Największe zmiany wprowadzone zostały w kabinie maszynisty, którą wyposażyliśmy w dwa nowoczesne, ergonomiczne pulpity sterownicze z ekranem diagnostycznym, fotel przymocowany na prowadnicy do ściany bocznej, umożliwiający schowanie go pod pulpit. W kabinie znalazło się również bogate wyposażenie socjalne w postaci: lodówki, ceramicznej płyty grzewczej, umywalki z ciepłą woda, schowka i szafki ubraniowej. Kabina jest klimatyzowana, a jej ogrzewanie zapewniają dwie nagrzewnice - po jednej na pulpit.
Wszystko to zabudowane w nowoczesnym stylu odpowiadając współczesnym wymaganiom wzornictwa i ergonomii.

Pierwszy kontrakt z PKP CARGO S.A. z NEWAG S.A. dotyczył dostawy 21 lokomotyw tej serii. Wszystkie maszyny są już w eksploatacji, a obecnie trwa produkcja kolenych egzemplarzy z drugiego kontraktu na 100 lokomotyw, których dostawa ma się zakończyć w 2012 roku.

Oprócz lokomotyw dla PKP CARGO nowosądecki producent realizuje również zamówienia dla przewoźników prywatnych takich jak i.in. POL-MIEDŹ TRANS, PNUIK Kraków, PTK KOLTAR.


               

               

           

           

               

           

Projekt kabiny maszynisty jest zastrzeżony w Urzędzie Patentowym RP.