Przez dwa tygodnie, do 22 października motorniczowie krakowskiego przewoźnika będą mogli trenować jazdę tramwajem w różnych warunkach, także tych zimowych. Wszystko dzięki specjalnemu symulatorowi skonstruowanemu przez zespół konstruktorów i programistów pod kierunkiem Macieja Górowskiego z Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej.

W szkoleniu prowadzących tramwaje najważniejszym elementem jest bezpieczeństwo dlatego symulator został wyposażony w program „Instruktor”, który daje możliwość  trenowania prowadzenia tramwaju w różnych  sytuacjach drogowych i atmosferycznych, m.in. w warunkach słabej widoczności - we mgle, czy też gdy zapada zmrok. Jest też możliwość konfiguracji infrastruktury oraz symulowania usterek pojazdu. Symulator daje także okazję do jazdy przez odwzorowane krakowskie skrzyżowania i pętle, a także pokazuje skutki zderzenia z innym tramwajem.

Twórcy symulatora zadbali o duży realizm jazdy. Pulpit tramwaju jest bardzo podobny do tych, które funkcjonują w nowoczesnych krakowskich tramwajach.

W związku z dużym doświadczeniem krakowskiego przewoźnika w szkoleniu kandydatów na motorniczych konstruktorzy liczą na cenne uwagi i sugestie, które posłużą dalszemu rozwojowi symulatora. Warto dodać, że symulator ten jest kompaktową wersją symulatora tramwaju NGT6 z w pełni odzwierciedloną kabiną, który również powstał przy współudziale MPK S.A.

MPK SA planuje w przyszłości wykorzystać symulator na stałe w procesie przygotowywania kandydatów do pracy na stanowisku motorniczego.

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/10,88283,19022365,mpk-testuje-symulator-jazdy-tramwajem.html